برگزاری کارگاه آموزشی نوروفیدبک عمومی برای مشاوران منطقه ۳

۰۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۲۹ کد : ۲۸۶۴ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۱۰
این کارگاه در تاریخ ۴- ۶ اسفندماه ماه ۹۴ در تالار شهریار دانشگاه تبریز برای مشاوران منطقه بمدت دو روز با تدریس آقای دکتر نظری عضو گروه روانشناسی دانشگاه تبریز و با همکاری مدرسه فارمد مرکز مشاوره نهران برگزار گردید .

 این کارگاه در تاریخ 4- 6 اسفندماه  ماه 94 در تالار شهریار دانشگاه تبریز  برای مشاوران منطقه بمدت دو روز با تدریس آقای دکتر نظری عضو گروه روانشناسی دانشگاه تبریز و با همکاری مدرسه فارمد مرکز مشاوره نهران  برگزار گردید مدرس در شروع کارگاه به تعریف و کاربرد این رویکرد درمانی و در انتها به کاربرد عملی آن پرداخت که در زیر به قسمتهای از آن اشاره می شود.

نوروفیدبک در اصل نوعی بیوفیدبک است که با استفاده از ثبت امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد تلاش می‌کند که نوعی خودتنظیمی را به آزمودنی آموزش دهد. بازخورد به طور معمول از راه صدا یا تصویر به فرد ارائه می‌شود و از این طریق فرد متوجه می‌شود که آیا تغییر مناسبی را در فعالیت امواج مغزی خود ایجاد کرده است یا خیر. مدرس در ادامه افزود مطالعات درباره نوروفیدیک یکی از حیطه‌های فعال پژوهشی در علوم مغز می‌باشد ؛ که می‌تواند در درمان اختلال بیش فعالی و کمبود توجه و به عنوان یک درمان مکمل در کنار درمان دارویی یا در مواقعی که فرد به دارو پاسخ مناسب نداده و یا دچار عوارض دارویی شده است یا مواردی که فرد یا والدین کودک مبتلا به ADHD،تمایلی به استفاده از دارو ندارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از نوروفیدبک همچنین در بعضی انواع اختلالات اضطرابی، افسردگی و میگرن هم به کار رفته است یکی دیگر از کاربردهای نوروفیدبک می تواند کمک به ارتقاء عملکرد ورزشی(مانند شطرنج و تیراندازی ) یا بهبود عملکرد در موسیقی باشد...ضمن پذیرایی در پایان دوره­ آموزشی به شرکت­کنندگان گواهی شرکت در کارگاه داده شد.


نظر شما :