برگزاری کارگاه تربیت مربی پیشگیری از HIV/AIDS

۱۸ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۴ کد : ۲۸۵۸ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۲۵۰
مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تبریز (دبیرخانه منطقه ۲) کارگاه منطقه ای تربیت مربی TOT۱) و (TOT۲ پیشگیری و کنترل بیماری AIDS/HIV ویژه کارشناسان منتخب وزارت علوم و و زارت بهداشت در تاریخهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه ۱۳۹۴ در تالار شهریار برگزار نمود.
کارگاه آموزشی تربیت مربی در پیشگیری و کنترل بیماری HIV در دانشگاه تبریز برگزار شد

 کارگاه آموزشی تربیت مربی برای پیشگیری و کنترل بیماری HIV بر اساس مدل جامع، آموزش سیستماتیک و ارتقاء سلامت در دانشگاه ها با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه دو وزارت علوم و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکترمحمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین افتتاحیه این کارگاه آموزشی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این کارگاه آموزشی گفت: هر چه برای آموزش و فرهنگ سازی در میان همه اقشار مردم کار بشود هدر نمی رود، چرا که ما جوان سالم می خواهیم، برای اینکه جوانان و دانشجویان آینده سازان این کشور هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال های اخیر رفتارهای پرخطر در جامعه افزایش یافته است، تصریح کرد: از جمله این بیماریهای پر خطر، ایدز است که بر اساس آمارهای منتشر شده، سن ابتلا به آن رو به کاهش است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهترین روش پیشگیری از ایدز را آموزش بیان کرد و افزود: اعتیاد، مسایل آمیزشی و ابتلاء از مادر به کودک از جمله مهمترین عوامل موثر و راه های انتقال معرفی شده است و  ایدز یکی از مهمترین بیماریهایی است که در همه کشورها به خصوص جمعیت جوان را مورد تهدید قرار داده است.
به گفته وی، همه ما در سالم نگه داشتن جامعه مسئول هستیم و جوانان ایرانی می بایستی سالم باشند که در این خصوص نقش مراکز مشاوره دانشگاه ها برای آموزش و تربیت دانشجویان خیلی مهم و کلیدی است.
 معاون دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در این کارگاه آموزشی با تاکید بر اینکه کتمان آسیب های اجتماعی در جامعه مناسبت ترین راهکار برای کنترل آنها نیست، تصریح کرد: برای پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی باید از سنین پایین آموزش های لازم ارائه شود
دکتر حسین امامعلی پور در ادامه افزود: در حال حاضر اگر برخی از آسیب های موجود در جامعه را در بین دانشجویان نیز مشاهده می کنیم، اما همچنان این قشر سالم ترین طبقه جامعه بوده و اگر مسائلی نیز وجود دارد به خاطر وجود مشکلات گذشته این افراد پیش از ورود به دانشگاه بوده است.
به گفته وی، امروزه باید مهمترین دغدغه مدیران و مسئولان دانشگاه ها باید توجه به مسایل سلامت جسمی و روانی دانشجویان باشد، که این امر نباید تحت الشعاع سایر مسایل رفاهی قرار گیرد.
 معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در خاتمه از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان چنین کارگاه های آموزشی خواست، با حضور گسترده در این برنامه ها برای ارتقا و سلامت همه جانبه دانشجویان بیش از گذشته کوشا باشند.
دکتر شهرام واحدی، رییس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در سه دوره از سوی دبیرخانه مراکز مشاوره دانشگاه های وزارت علوم برگزار می شود، یادآور شد: شرکت کنندگان در مرحله اول این کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های منطقه دو وزارت علوم و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، مباحث HIV را آموزش خواهند دید و در مرحله دوم نیز دانشجویان منتخب همیار سلامت روان تحت آموزش کارشناسان آموزشی قرار خواهند گرفت و در مرحله سوم هم انتظار می رود این دانشجویان همیار سلامت بتواند به 200 نفر از دانشجویان در سطح دانشگاه، کلاس درس و خوابگاه ها آموزش های لازم را ارائه دهند.
این کارگاه آموزشی به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :