برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه

تعداد بازدید:۱۷۲
اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه در تاریخ ۲۹ آذرماه سال ۱۴۰۲ برگزار گردید.
برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه

اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه با حضور دکتر جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر خیرفام مدیر امور دانشجویی و مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان دانشگاه‌های منطقه سه کشور در محل سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه ارومیه در تاریخ 29 آذرماه سال 1402 برگزار گردید.

در این نشست جناب آقای دکتر جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان نشست در مورد ضرورت برگزاری نشست‌های هم اندیشی به‌ویژه در مورد اهمیت برنامه‌های مراکز بهداشت و درمان و مشاوره و سبک زندگی صحبت نموده و بیان داشتند که موفقیت و کارآیی مراکز مشاوره و بهداشت و درمان منوط به اراده جدی متولیان سازمان امور دانشجویان و تقویت ساختار و چارت سازمانی با تخصیص بودجه مناسب و کافی به همراه تأمین کارشناسان مجرب است. بحمدالله این اراده و جدیّت و دغدغه‌مندی به وضوح در متولیان و مدیران وزارتی مشهود است.

در ادامه سرکار خانم دکتر افسانه اصولی دبیر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه سه کشور به‌عنوان میزبان این نشست ضمن خیرمقدم گویی باتوجه به برگزاری اولین نشست مدیران منطقه سه، در مورد لزوم برگزاری مستمر این نشست‌ها و آسیب‌شناسی مشکلات مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌های منطقه سه کشور تأکید نمودند و گفتند این نشست‌ها باعث ارزش‌گذاری مسئولین دانشگاه‌ها به مراکز فوق‌الذکر می‌گردد. ایشان در ادامه با اشاره به این‌که مسئله پیشگیری بسیار مهم است، بیان نمودند که لزوم وجود مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها به علت جلوگیری از آسیب‌ها و حوادث دانشجویی و بیماری‌های واگیردار بسیار حائز اهمیت است.

سرکار خانم دکتر فرطوسی معاون محترم مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جانب مدیر کل محترم دفتر مشاوره و سلامت، در مورد عملکرد مراکز مشاوره و بهداشت نکاتی را ارائه نموده و اعلام کردند برگزاری این نشست‌ها و شناسایی مشکلات مراکز با توجه به نزدیکی همایش دبیران مناطق ده گانه در شهر چابهار و طرح این مشکلات در نشست آتی بسیار ارزشمند می‌باشد. ایشان در پایان از زحمات دبیر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه سه کشور تقدیر و تشکر نمودند.

جناب آقای دکتر باباپور دبیر مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های منطقه سه کشور در مورد لزوم برگزاری مستمر این نشست‌ها اشاره نموده و به مشکلات و کمبود نیرو در مراکز مشاوره و سبک دانشگاه‌های منطقه سه کشور اشاره نمودند. ایشان در ادامه به لزوم تخصیص بودجه به خود مراکز مشاوره برای انجام طرح‌های ملی این مراکز و پوشش‌دهی مشاورین در خوابگاه‌های دانشجویی تأکید نمودند.

در ادامه این نشست مدیران مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌های منطقه سه کشور به بیان مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای بر طرف کردن موارد فوق‌الذکر به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

* مصوبات مهم این نشست به شرح ذیل می‌باشد:

1- تخصیص بودجه به خود مراکز مشاوره و بهداشت و درمان

2- اجرای چارت سازمانی مراکز مشاوره و ترسیم چارت برای مراکز بهداشت و درمان

3- اختصاص نیروی کارآمد به مراکز مشاوره و بهداشت و درمان به صورت رسمی و تمام وقت

4- تخصیص بودجه کافی به دانشگاه‌ها جهت تأسیس، تجهیز و ارتقای مراکز مشاوره و بهداشت و درمان

5- پرداخت حق الزحمه مشاوران به‌صورت منظم و در زمان مقرر

6- تشکیل شورای سلامت در دانشگاه‌ها و اجرای مصوبات این شورا

این نشست به صورت رسمی در ساعت 9:30 صبح شروع به‌کار نموده و در ساعت 17 همان روز به کار خود خاتمه داد.

کلید واژه ها: همیاران


نظر شما :